03-05-2014 10:30 ARC D4 Alphen D2 0-1

Waar is dat feestje ? Hier is dat feestje !!

www.avvalphen.nl

Een ieder die de D2 een warm hart toedraagt had de datum van 3 mei al lang met rood omcirkeld in de agenda staan. Officieus hadden we al een klein voorproefje op het kampioenschap genomen en vandaag dan eindelijk de dag dat we het officieel konden maken.
Uit en tegen ARC moest het gaan gebeuren en veld 8 helemaal achterin bleek een perfecte locatie voor een typisch AVV Alphen feestje te zijn.Gesteund door een grote schare fans van opa’s en oma’s, vrienden en familie, met toeters, muziek ,een echte mascotte en een groot spandoek ging de wedstrijd om 10.30 van start.
Wat we dit seizoen eigenlijk normaal zijn gaan vinden, gebeurde vandaag weer.
Gesloten linies achterin, overwicht op het middenveld, aanvallend voetbal en weer veel druk op het doel van onze tegenstander. Dit keer een ARC die wel goed bij de les was en vooral de achterhoede vormde een ware plaag voor onze aanvallers. Aanval na aanval golfde op het doel van ARC , Paal, Lat, net naast, net over, de bal leek er maar niet in te willen. Toch hielden onze mannen het gaspedaal stevig ingedrukt en na twintig minuten spelen konden we voor de eerste keer de toeters laten horen. 1-0
De tweede helft, hetzelfde beeld. Alphen die het spel maakt en ARC die tegenhoud. Wederom komen de aanvallen van de lopende band en draait de uitstekend spelende keeper van ARC overuren.
Ondanks het overwicht lukt het maar niet om de 2-0 te maken en spelen we onder uitstekende omstandigheden ( zonnetje , prima scheidsrechter, 22 zeer sportieve mannen ) de wedstrijd uit.

En ja... dan gaat het los ! vuurwerk, bloemen, muziek, champagne en het kampioenshirt.
Kijk gerust maar eens naar de foto’s die je kunt vinden op :

Trainers, staf en begleiders : Petje af dat jullie onze mannen zover hebben gebracht. Want wat is het team gegroeid dit seizoen. Op naar het volgende seizoen waar de lat weer een stukje hoger zal liggen.

Tot volgende week.
Door: Ben Teunissen , 05-05-2014 00:00