Alphen B3

05-04-2014 14:15 Alphen B3 Rohda '76 B3 Bouny, H. el 2-1

Alphen B3 wint na slechte start

Alphen B3 op koers richting het kampioenschap.
Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Rohda ’76 B3 op het programma. De uitwedstrijd werd met 6-14 gewonnen, dus vandaag was de taak het dicht te houden achterin en weer lekker veel te scoren. Met een 0-2 winst op directe concurrent CVC Reeuwijk B2 afgelopen woensdag op zak, begonnen we de wedstrijd.
In het begin liep het niet. Er werd niet kort gedekt, hun nummer 10 kon telkens doorschuiven naar de spits positie, duels werden verloren. Het moest allemaal een tandje feller en sneller. Rohda kreeg een aantal opgelegde kansen om de 0-1 en 0-2 te maken, maar liet dat na. Soms meer geluk dan wijsheid, maar zo is het spelletje. Toen kreeg Alphen een paar kleine kansjes met de snelheid van Evert en Joel op de flanken en de techniek van Johannes in het centrum, maar óf de laatste bal was niet goed, óf er werd recht op de keeper geschoten. Corners zijn altijd lastig te verdedigen als je kleine spelers hebt en dat was ook te zien. Een luchtduel werd niet gewonnen waardoor de bal ingekopt kon worden en helaas niet meer van de lijn gehaald werd: 0-1. Ook na de tegengoal was Alphen elke keer nét 1 stapje te laat, maar toch gingen we met 0-1 de rust in.
In de rust is er aangegeven dat we korter op onze man moesten spelen, meer felheid in de duels en dan zouden we de wedstrijd wel naar onze hand om kunnen zetten.
De tweede helft begon al beter dan de eerste helft. Achterin stond het op orde met Wouter links, Peter en Mike centraal en Gino rechts. Rohda kreeg het steeds moeilijk, aangezien Alphen elkaar steeds beter vond, er steeds meer combinaties aan werden gegaan en daar kwamen ook een paar mooie kansen uit, maar die leidden niet tot een goal.
Toen werd er een diepe bal gespeeld op Joel, maar er zat een verdediger half tussen. De keeper kwam uit, maar de bal werd verloren aan Joel die de bal hoog over iedereen heen schoot in het doel: 1-1. Er was een hoop gezeur of de bal over de lijn was, maar Alphen vierde gewoon het doelpunt, die zeker verdiend was. Daarna werd er lekker gevoetbald op het middenveld door Delano, Jake en Rick en kwamen er weer kansrijke situaties, die soms een doelpunt op hadden moeten leveren. De tweede goal was een beloning voor het vechten van Alphen. Een lange bal werd richting de zestien meter geschoten waar Joel goed doorliep op de keeper, die de bal niet goed verwerkte en voor de voeten van Rick viel. Hij schoot naar Axel die goed vrij liep en kon hem in t linkerhoekje plaatsen: 2-1. Na de 2-1 waren er wat kansen over en weer, maar Rohda kwam een paar keer zeer gevaarlijk voor onze goal. Gelukkig werd er op t laatste moment nog goed verdedigd en werd de gelijkmaker voorkomen. Toen was er 1 minuut voor tijd nog een corner tegen en aangezien de 0-1 vanuit een corner was, moest deze goed verwerkt worden. Weer kon de speler van Rohda inkoppen, maar kon de bal net voor de lijn uit het doel getikt worden door Daniëlle, die al de gehele wedstrijd een zeer belangrijke rol speelde met geweldige reddingen en katachtige reflexen.
Zelfs met een keeper uit de A1 en spelers uit andere elftallen kon Rohda niet winnen en dat is toch wel een compliment waard voor Alphen.
Daarna klonk het eindsignaal en was de blijdschap groot. Weer een stap dichterbij het kampioenschap. Matige eerste helft, maar een goede tweede. Volgende week ASW B2 uit, waar we het kampioenschap veilig kunnen stellen. Invallers bedankt!
Volgende week weer de instelling van de tweede helft en dan gaat het zeker lukken!
Door: B3 , 08-04-2014 00:00