Alphen E1

05-04-2014 09:30 RVC '33 E1 Alphen E1 2-2

Trainingsarbeid begint vruchten af te werpen.

En toen was het eindelijk zover, het 1e punt in de competitie voor Alphen E1 is binnen.
Uit tegen RVC '33 werd er gevoetbald, gestreden om elke bal, duels werden aangegaan maar vooral de vechtlust en teamspirit waren aanwezig.

Nadat we de afgelopen weken bleven zeggen "het gaat elke week beter" zagen we nu het resultaat.
In de 1e helft waarin beide teams kansen creeerden bleef het nog 0-0, maar in de 2 helft vielen dat de doelpunten. Helaas zoals de afgelopen weken wel vaker viel de 1-0 voor RVC '33 heel ongelukkig en was ook niet nodig. Maar waar de vorige weken we het koppie lieten hangen bleef het team nu gewoon voetballen. Al snel viel de 1-1 doordat Stefan een schot die de keeper van RVC '33 niet vast kon houden in het doel kon schieten. Hierna bleven we voetballen en het wachten was dan ook op de voorsprong voor Alphen E1. Maar helaas viel vlak voor tijd uit een harde vrije trap van RVC '33 de 2-1 voor RVC'33.
Met nog enkele minuten op de klok bleven we voetballen en drukken op het doel van de tegenpartij. In letterlijk de laatste seconden van de wedstrijd wist Stefan nog eenmaal zijn tegenstander te passeren en vanuit een bijna onmogelijke hoek wist hij de 2-2 te scoren.
Na de aftrap van dit doelpunt floot de scheidsrechter direct voor het einde van de wedstrijd.
Uitzinnig van vreugde vielen alle spelers elkaar om de nek en ook de begeleiding was zo trots als een pauw. Het 1e punt was binnen. Ook de enthousiast meegereisde supporters klapten hun handen stuk van vreugde. Gaan we dan toch nog een prachtig slot van de competitie beleven???
Volgende week tegen Olympia E1 een echte 3punter???
Door: Marco Thomasse , 05-04-2014 00:00