12-04-2014 09:00 Alphen D2 Bernardus D1 End, S. van der 3-1

017D2 ISN’T JUST A CODE! Verslag 12 april 2014 Alphen D2 thuis tegen Bernardus D1.

www.avvalphen.nl
Vooraf
Onze mannen hebben dinsdag kennisgemaakt met de trainer van wie ze volgend seizoen training krijgen. De eerste indrukken waren positief van zowel de mannen als van de trainers. Donderdag hebben de mannen een stevige training afgewerkt die volledig gericht was op de wedstrijd. Belangrijk was de oefening hoe je snel een aanval kunt opzetten. Iedereen ging moe maar voldaan op huis aan.

Ziekenboeg en tripjes
Zaterdag geen tripjes en gelukkig was de ziekenboeg ook leeg. Younes en Lex mochten na hun blessureleed weer een gedeelte van de wedstrijd meespelen.

Hoe zit het nu eigenlijk? Kan de D2 kampioen worden?
Onze mannen staan bovenaan met zes punten voorsprong op DSO. Bernardus was sterk opgekomen, dus ook dit team wordt nog tot de directe concurrenten gerekend. Ter Leede is na de winst van de D2 als concurrent definitief afgehaakt. Bij winst op Bernardus kunnen we een streep door deze concurrent halen. Onze mannen zijn dan officieus kampioen en hebben nog 1 punt nodig uit de resterende 3 wedstrijden. Geen groot feest helaas. Nou ja; wat in het vat zit…. Eerst maar zien te winnen van Bernardus.

De wedstrijd
Het was dus een belangrijk potje en er stond veel op het spel. Toch waren de jongens ontspannen. Iets wat niet gezegd kon worden van trainer Alex. Hij had de hele nacht van de zenuwen geen oog dicht gedaan en moest eerst door het keukenpersoneel worden opgevangen. Na wat vertroetelingen kon hij ook de wedstrijd weer aan.

De wedstrijd stond onder leiding van de heer Steven vd End. Bedankt Steven voor je inzet!
In het team van Bernardus voetballen een aantal grote jongens, dus dat zal geen makkie worden. Na de aftrap zaten onze mannen direct goed in de wedstrijd. De tegenstander werd fel opgejaagd en kwam nauwelijks aan een aanval toe. De trainingsoefening van donderdag betaalde zich uit en de ene aanval volgde op de andere. De bal ging snel rond en via de zijkanten werd David gezocht die de bal dan eens links, dan eens rechts verdeelde. De verdediging van Bernardus maakte overuren en werd regelmatig uit elkaar gespeeld. Al het werk betaalde zich na een minuut of twintig uit met een fraai diagonaal schot van Jonah. De keeper kon de bal nakijken en de 1-0 lag in het net! KOEKOEK! Mooi Jonah!

De mannen zetten nog eens extra aan en Bernardus kwam niet van eigen helft weg. Er werd goed gevoetbald en het was 5 minuten later alweer Jonah die op de achterlijn de linksback van Bernardus uitkapte en de bal prachtige in de verste hoek krulde. 2-0! KOEKOEK! Schitterende goal Jonah! Lekker mannen! Nu doorgaan!
Vlak voor rust was het David die een slappe uittrap van de keeper oppikte en de bal net langs de paal schoot. Jammer Dave! Dit zou meteen de beslissing zijn geweest.

Met deze voorsprong werd de kleedkamer opgezocht. Geen vuiltje aan de lucht als de mannen zo blijven voetballen! Iedereen was er gerust op. Alex gaf de jongens mee om scherp te blijven.
Door: Rob de Bruin , 14-04-2014 00:00