Alphen B1

10-05-2014 15:00 Nicolaas Boys B1 Alphen B1 2-3

B1 wint strijd om de 2e plek

Als je twee uur van te voren hoort dat je geen kampioen kan worden en alleen nog voor plek twee kan gaan moet je wel de motivatie opbrengen, 12 spelers van de B1 deden dat met volle overtuiging. Soufyan Rocouti nam niet eens als geblesseerde de moeite om mee te gaan en Mert Sahin kwam helemaal niet opdagen !!! Bij mij als trainer zijn deze twee spelers dan ook niet meer welkom.
Nicolaas Boys, op dat moment waren zij ons gepasseerd op de ranglijst en dus de nummer twee, had wel een iets ander elftal als de thuiswedstrijd, dus de video analyse kon in de kast. De tactiek bleef wel gehandhaafd omdat de tegenstander 1:3:4:3 systeem speelde alhoewel dat dit bij de trainer thuis de afgelopen week tot discussies leidde, zoon Jan dacht toch echt dat zij 1:4:4:2 speelde. Die ouwe had uit eindelijk toch gelijk en zijn gram gehaald in de rust !!!
Toch een prachtige wedstrijd gezien waarbij beide ploegen voor plek 2 gingen. Alphen de betere voetballende ploeg en Nicolaas Boys de meer fysieke ploeg. De eerste helft had de B1 al snel op voorsprong kunnen komen met grote kansen voor Jesse, Jan en Robby daar stond tegenover dat de veners één grote kans kregen. Het doordekken op hun middenveld door één van onze centrale verdedigers ging goed alleen de tweede bal (zij speelde alles lang) was eigenlijk constant voor de thuis ploeg. In de 37e minuut werd Jesse weggestuurd door Jan, in plaats van recht naar het doel te gaan bedacht Jesse een omweg naar de zijkant, constant het duel opzoekend was de krachtpatser wel iedere keer de winnaar. Dat hij nog oog had voor Jan was uitstekend, de spelbepaler draaide handig weg van zijn tegenstander en schoot beheerst met rechts de bal in de hoek vanaf randje 16, 0-1.
In de rust er op gehamerd beter te anticiperen op die 2e bal en sneller druk te zetten op de bal en vooral te blijven voetballen.
De 2e helft werden de ruimtes iets te groot gemaakt bal bezit tegenstander en het doordekken werd daarbij ook niet meer gedaan zodat Nicolaas Boys toch steeds sterker werd.Toch was het in de 49e minuut Jesse die alleen voor de keeper op aangeven van Robby de 0-2 maakte, wat een opluchting. Maar de euforie was van korte duur want een minuut later was het 1-2. 4 minuten later zelfs 2-2. Tijd voor een tactische zet want de B1 was de grip op de wedstrijd totaal kwijt. Het inbrengen van Jari als verdedigende middenvelder en omschakelen naar het 1:4:4:2 systeem met een echte laatste man had gelijk effect, de controle was volledig terug. Gokkend op de ingevingen van Jan en de snelheid van Jesse en Jorn pakte grandioos uit, 5 minuten voor tijd was het Jorn die eindelijk los kwam van zijn directe tegenstander en Jan de 16 zag n komen, de voorzet was precies goed en Jan schoot de bal opnieuw met rechts in de verre hoek, 2-3. Wat een ontlading bij de spelers en begeleiding maar ook bij de meegereisde ouders.
Mannen vandaag wederom laten zien dat jullie een echt team zijn, om zo de motivatie te hebben om dan nog 2e te worden was voor ons als begeleiding een verademing om te zien. Dik verdiend al hoewel we eigenlijk gewoon kampioen hadden moeten worden. Niet altijd de beste wint !!
Trainer Ad moet weer genoegen nemen met een 2e plaats dat zijn er nu 8 in totaal i.p.v. 7 en 3x kampioen.
Langs deze weg wil ik leider Gerrit, assistent trainer Pascal, assistent scheidsrechter Arie en de ouders die altijd kwamen kijken, uit en thuis bedanken.
Als laatste een speciaal woordje voor de spelers Rick, Jari, Jeffrey, Zacharia, Mees, Tjubby, Mitchel, Thijs, Jan, Robby, Jorn en Jesse : Ik heb genoten van jullie !!!
Door: Ad de Lange , 11-05-2014 00:00