01-01-1970 01:00

D4 sluit de competitie in stijl af

10 Mei 2014 Sportlust '46 D7 – Alphen D4

Op deze regenachtige zaterdagochtend staat alweer de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. We zijn al verzekerd van een mooie eindklassering en de wedstrijd tegen laagvlieger sportlust mag geen probleem zijn voor een mooie uitslag.

Op het natte veld in het druilerige woerden begint Alphen goed aan de wedstrijd. Al na een paar minuten kunnen we de eerste kansjes al noteren en krijgen we een corner mee. De tegenstander krijgt de bal niet weg en op de rand van het strafschopgebied krijgt Chelsea de bal en met een goed geplaatst schot maakt ze er 0:1 van.

Daarna wordt het spel van Alphen ietwat gemakzuchtig en gaat de strijd gelijk op. Sportlust komt er een paar keer gevaarlijk uit en moet Dirk in de ankers om een tegentreffer te voorkomen. Zo lijkt een hard schot van Sportlust erin te vliegen maar het spat net bovenop de lat uiteen. Ook een poging van Jesper gaat via de onderkant van de lat weer het veld op. En zo blijft het een de hele tijd gelijk op gaan met kansjes over een weer. Pas aan het eind van de eerste helft breekt Alphen de ban met een snelle counter en de voorzet van Quinten, die het zelf niet eens ziet omdat hij onderuit gehaald werd, beland al dan niet via een tegenstander in het doel en is het 0:2.

Meteen na het begin van de tweede helft zet Alphen er een tandje bij en gaat als een razende van start. De toeschouwers die wat later de kantine uit komen gelopen hebben dan al 2 doelpunten gemist : de 0:3, een prachtig afstandsschot van Lars en de 0:4, een intikkertje van Chelsea nadat een schot van Mischa de paal heeft geraakt.

Bij Sportlust is het verzet wel gebroken en bouwt Alphen op zijn gemak de score uit doelpunten van Chelsea (0:5), Quinten (0:6) en Jordy (0:7) die al de hele wedstrijd hierop zat te wachten zodat hij eindelijk zijn shirt met ¨30e goal¨ kon laten zien. De laatste minuten zijn voor Sportlust erg zuur als eerst een voorzet vanaf de achterlijn van Quinten door de keeper in het eigen doel wordt getikt (0:8) en nauwelijks een minuut later bijna hetzelfde scenario zich herhaald, alleen is het nu een voorzet van Mischa die door een verdediger in het eigen doel wordt geschoven en zo sluit de D4 de competitie af met een klinkende 0:9 overwinning.

Het seizoen is voorbij gevlogen en met een 3e plaats (ik ga er stiekem vanuit dat asw ook volgende week wel van aarlanderveen zal winnen) hebben we een mooi resultaat neergezet. We hebben ons vaak van achterstand terug in de wedstrijd moeten knokken en deden tot het laatste moment met de top van onze klasse mee. En uiteindelijk scheelt het maar een schamele drietal puntjes met de nummer 1!

In de afgelopen verslagen heb ik voornamelijk de doelpunten makers genoemd die toch automatisch wat meer aandacht krijgen. Maar de doelpunten komen niet vanzelf! Casper, Chelsea, Dirk, Emre, Jesper, Jordy, Lars, Lennert, Milan, Mischa, Quinten, Reinout, Ruben, Toine en Tolga, jullie hebben allemaal op jullie eigen manier een bijdrage aan het team geleverd! Bedankt voor het lezen van deze verslagen en hoop dat jullie net zoveel plezier bij het lezen hebben gehad als ik bij het schrijven. Veel succes in het volgend seizoen.

Sportlust ´46 D7 – Alphen D4 0:9

(06) 0:1 Chelsea