10-05-2014 10:15 Alphen D1 Noordwijk D1 End, S. van der 1-1

D1 sluit het seizoen fantastisch af!

vandaag de laatste wedstrijd van de competitie thuis tegen de kampioen Noordwijk D1. Uit waren we weg gespeeld door het Barcelona van onze competitie. Het team bestaat uit louter technische spelers aangevuld met een boomlange keeper en spits. Vol aan de bak dus voor de D1 Die de laatste weken ook een goede vorm heeft.

De wedstrijd begint door beide partijen erg fanatiek en het tempo ligt gelijk hoog op het kunstgras. Alphen krijgt de eerste fase ook zeker een paar prima kansen. Maar doordat het middenveld veel te diep druk zet worden we toch een aantal keer uitgespeeld en komen we goed weg dat noordwijk de geboden ruimte niet goed benut. door twee wissels na een kwartier staat het beter bij Alphen en komt er meer controle. De rust word daarom ook gehaald met 0-0.

In de rust is de opdracht duidelijk om als team vol druk te houden op Noordwijk. Dat is de enige manier om Noordwijk niet aan het voetballen te krijgen en van je eigen doel te houden. Ook de tweede helft speelt Alphen vol met Passie en word er gestreden voor elke meter. Grote complimenten vandaag voor de verdediging die het erg zwaar had maar vaak goed in positie stond en erg geconcentreerd acteerde. Alphen blijft geloven in de winst en krijgt ook zeker mogelijkheden. 5 minuten voor tijd lijkt Alphen de bekroning te krijgen voor de inzet als Fabian met een pegel de D1 op 1-0 zet!. Alphen lijkt onwijs te gaan stunten maar helaas scoort Noordwijk in de laatste minuut op randje buitenspel de 1-1 door de lange Pelle van Noordwijk.

Uiteindelijk kunnen we met een punt tegen deze zeer sterke ploeg heel goed leven. Voor de winterstop werden we weg gespeeld door deze ploeg nu konden we mee met het niveau op strijd. Grote klasse mannen. Er staan nu nog 4 toernooien voor de boeg en in deze vorm zullen we elk toernooi voor de winst gaan. Volgende week gaan we op voor de eerste bij Vep in Woerden. Ik kijk er nu al naar uit toppers!.
Door: Cor Stols , 10-05-2014 00:00