27-09-2014 10:30 Alphen D2 Rijnvogels D3 Richardson, D. 9-0

Het herstel van Alphen D2

27 september 2014 Alphen D2 – Rhijnvogels D3

Na de wedstrijd van afgelopen week tegen Woubrugge D2 waarin de jongens te laat wakker werden stond deze wedstrijd alles in het teken van “direct van Start”

Helaas was Kyle niet aanwezig en Casper moest zich zaterdag ochtend ziek afmelden, hierdoor stonden er precies 11 spelers op het veld. Was overigens wel erg rustig voor Peter op de bank

Gelijk vanaf de start was iedereen wel gelijk bij de les tegen een voor ons “nieuwe” tegenstander Rhijnvogels die afgelopen week door de KNVB 2 klasse omhoog waren gezet. Zonder info over hoe ze speelden en hoe sterk dit team was ging eigenlijk alles direct lopen.

Voor de vele toeschouwers langs het prachtig hoofdveld was er dan eigenlijk ook maar 1 ploeg die voetbalde en dat waren de jongens en dame van Alphen D2. De ene na de andere aanval was te zien op het doel van Rijnvogels en al snel haalde Liam weer eens verwoestend uit en dat betekende al snel 1-0. Hierna bleef het team uitstekend ver van het eigen doel af voetballen en nadat Luuk wel 1x in actie mocht komen in de 1e helft liep de score al snel op naar 4-0 met de rust.

Waar veel toeschouwers bang voor waren dat de jongens snel vermoeid zouden worden omdat er geen wissels waren, lieten de spelers zien dat ze het maken van doelpunten niet moe waren. Stefan die in de 1e helft nog een keer de paal raakte voerde de score al snel op en ook Zine pikte zijn doelpuntje mee.

Ook de 2e helft was de ene aanval nog mooier dan de aanval en was het mooi om te zien dat iedereen zijn taken goed uitvoerde . Van keeper tot en met de spits, het was 1 team. Iedereen werkte voor elkaar en ook een groot compliment aan de tegenstander want ondanks de grote achterstand bleef de tegenstander voetballen en bleef het een zeer sportieve wedstrijd, dit in tegenstelling tot sommige andere clubs waar dit helaas niet altijd het geval is.

Sorry jongens en dame dat ik niet meer precies weet wie er allemaal gescoord hebben maar de uiteindelijke uitslag van 9-0 laat zien dat jullie op de goede weg zijn. Een echt team is geboren. Nu op naar volgende week, Moerkapelle uit. Ook een tegenstander die nieuw in de poule is, maar als jullie blijven voetballen zoals deze zaterdag kunnen ook daar weer mooie dingen gebeuren en zorgen jullie ervoor dat de supporters/ouders weer kunnen genieten.
Door: Marco Thomasse , 28-09-2014 00:00