Alphen F1

27-09-2014 09:00 Alphen F1 Floreant F1 Jansen, C.C. 6-1

Afgetekende winst Alphen F1

Na de tactische bespreking in de kleedkamer en een lange warming up en wedstrijdvoorbereiding op het veld, startte Alphen F1 alert aan de eerste helft tegen Floreant F1. Door het ontbreken van Kick hanteerden we dit maal drie wisselmomenten, waar het team goed op reageerde. In de 6e minuut rondde Zakaria, na een assist van Dani, de aanval goed af en stonden we 1-0 voor. Twee minuten later was het weer raak door Sven en in de 14e minuut tikte Kyan de derde voor ons binnen, na een redding van de keeper op een strak schot van Mika. Alphen speelde sterk en dit maal was het resultaat er ook naar. In de 19e minuut vond de tegenpartij echter ons net, zodat we met een 3-1 voorsprong konden gaan rusten.

In de rust zorgde Marco voor de nodige focus bij de spelers en na drie minuten spelen in de tweede helft maakte Kyan, na prachtig combinatievoetbal door het midden, de 4-1. Twee minuten later kwam Dani alleen voor de keeper en met een lob lag de bal netjes in het doel; 5-1. Ook het opkomen van de verdedigers over de flanken lukte dit maal. Zowel Lucas als Senna bereikten de achterlijn. Gemak lag echter op de loer na zo een riante voorsprong, want iedereen wilde wel een doelpunt maken, waardoor de posities niet altijd meer goed bezet waren. En dat uitte zich prompt in een tweede tegendoelpunt. Alphen herstelde zich en de eindstand werd uiteindelijk bepaald door Kyan die voor 6-2 zorgde.

Alphen speelde een degelijke wedstrijd met de immer hard werkende Micah als laatste man en met Vince als ons slot op de deur, met een afgetekende winst als eindresultaat. Maar op dit niveau blijkt overmoed wel gelijk afgestraft te worden. Een wijze les voor onze jonge talenten; de wedstrijd is pas gespeeld als het laatste fluitsignaal heeft geklonken. Maar ach, nu eerst lekker genieten van de verdiende overwinning en dan op naar de volgende. Ga zo door, Alphen!
Door: Coen Meijerink , 10-10-2014 00:00