04-10-2014 09:00 Moerkapelle D1 Alphen D2 1-9

D2 dendert door

04 oktober 2014 Moerkapelle D1 - Alphen D2

Nadat de D2 vorige week de Rijnvogels een warm welkom heeft gegeven was het nu de beurt Moerkapelle, de tweede nieuwkomer in onze beker competitie. Ook voor deze uitwedstrijd moesten we weer vroeg op pad, het lijkt wel of de tegenstanders het erom doen, en na een ritje door de polders werdende voetbalvelden van Moerkapelle gevonden tussen de bouwplaats aan de rand van het dorpje. Vandaag was Zine er niet bij.

Moerkapelle trapt af en en raakt vrij snel de bal op het middenveld kwijt. De bal komt bij Stephan, die langs de verdediging rent en de bal in de lange hoek schiet en voordat de toeschouwers met de ogen kunnen knipperen de stand al op 0-1 zet. Dat is wel een heel flitsend begin.

Moerkapelle is in eerste instantie niet echt aangeslagen en maakt het op dat moment wat rommelig spelend Alphen soms nog aardig lastig in de eerste paar minuten. Zo moet Luuk een paar keer in actie komen en mogen we van geluk spreken dat een paniekerige situatie in ons strafschopgebied niet tot een tegendoelpunt leidt. Langzaam krijgt Alphen meer grip en als Stephan vanaf de achterlijn een mooie voorzet afgeeft kan de vrijstaande Chelsea deze netjes intikken en staat het 0-2.

Daarna begint de Alphen trein weer lekker te lopen en breekt een goeie fase aan waarin er lekker op los wordt gecombineerd. De verdediging staat als een huis en de een na de andere aanval wordt op de mat gelegd. En sneller dan de toeschouwers bij kunnen houden loopt de score via Liam, Chelsea en Stephan op en gaan we met een 0-6 voorsprong de rust in.

De tweede helft begint met bijna een deja-vu van de eerste helft, Stephan flits langs de verdediging en zet vanaf de achterlijn voor. De bal lijkt voorlangs te gaan maar een verdediger van Moerkapelle probeert de bal weg te werken en schiet ongelukkig in eigen doel, zo staat het al weer 0-7. Alphen gaat nog driftig op zoek naar meer doelpunten en een paar minuten later ontstaat er een enorme scrimmage voor het doel van Moerkapelle waarbij de ene na de andere bal van de doellijn wordt gehaald maar er niet wordt gescoord.

Daarna neemt Alphen wat gas terug en zakt het spel wat in waardoor Moerkapelle nog een eretreffer kan maken. De wedstrijd is echter gespeeld en Alphen dringt niet echt meer aan. Kyle en Ratko zorgen ervoor dat de score naar 1-9 gaat maar de dubbele cijfers worden niet gehaald.

Volgende week alweer een uitwedstijd tegen middenmoter DSO.

Moerkapelle D1 - Alphen D2 : 1-9
(01) 0:1 Stephan
(12) 0:2 Chelsea
(17) 0:3 Liam