18-10-2014 10:30 Alphen D2 Alphia D1 Bouny, H. el 1-7

D2 komt tekort

18 oktober 2014 Alphen D2 - Alphia D1

Alphen D2 - Alphia D1: 1-7

Deze zaterdag moet onze ploeg tegen koploper Alphia aantreden, deze ploeg maakte in de beker competitie al veel indruk met hoge uitslagen en de spanning was ook vooraf al te voelen bij de spelers. We spelen dit keer zonder wissels, Olivier is er niet bij en Wouter is nog geblesseerd (hopelijk ben je er snel vanaf en leuk dat je nog even langs kwam om te supporteren!!)

Na de relatief eenvoudige overwinningen van de afgelopen weken blijkt al snel dat de D2 vandaag flink aan de bak moet om Alphia bij te houden. Vanaf het begin spelen deze jongens net wat feller en combineren ze beter. Het lukt het middenveld niet om de bal vast te houden en de verdediging wordt flink onder druk gezet.

Alphia dringt flink aan en na een aantal minuten valt de 0-1. We proberen weer wat in de wedstrijd te komen maar kunnen voorin nauwelijks voor gevaar zorgen. Toch lijkt het dat we de storm een beetje kunnen weerstaan want een tijd lang worden de aanvallen van Alphia telkens netjes door de verdediging gestopt. Maar als dan vlak achter elkaar uit corners de 0-2 en 0-3 worden gescoord voel je dat Alphen de moed al een beetje laat zakken, zeker als het een tijdje later ook nog 0-4 wordt.

Vlak voor rust gloeit er nog even wat hoop als Kyle een pass onderschept en met een mooie boog over de keeper heen er 1-4 van maakt. Na de rust lijken we ietsjes beter in de wedstrijd te zitten en doen we ons uiterste best om nog een doelpuntje te maken. Helaas is Alphia een stuk effectiever en waar het ons niet lukt om uitgespeelde mogelijkheden te creƫren maakt Alphia uit een paar halve kansen er heel snel achter elkaar 1-5 en 1-6 van en weten we dat de wedstrijd wel gespeeld is.

Als bij een uitbraak Stefan bijna letterlijk uit het strafschopgebied wordt gekegeld krijgen we een penalty mee, maar ook dan zit het ons niet mee en wordt de bal over geschoten. Een paar minuten later krijgt Alphia ook een penalty maar dit is een prooi voor penalty killer Luuk die de bal tegenhoudt.

Het restant van de wedstrijd blijft het beeld hetzelfde, Alphen probeert er uit te komen maar komt niet voorbij de goed gegroepeerd spelende verdediging van Alphia en wordt op een spaarzame uitbraak na niet gevaarlijk. De betere kansen zijn voor Alphia maar ook zij worden goed door onze verdediging opgevangen. Vlak voor tijd valt er toch nog een tegendoelpunt waardoor de eindstand op 1-7 komt te staan.

Jammer jongens en meisje, maar we hebben ons best gedaan en hebben het deze beker ronde verder prima gedaan! Op naar de competitie...

Alphen D2 - Alphia D1: 1-7
(30) 1-4 Kyle