01-11-2014 10:15 Woubrugge D2 Alphen D2 2-5

D2 neemt revanche

01-11-2014 Woubrugge D2 - Alphen D2

Na de bekerronde gaat vandaag de competitie van start. We moeten er meteen flink tegenaan want de eerste tegenstander is een oude bekende, Woubrugge D2. Dit is een pittige tegenstander waar we nog wat recht te zetten hebben na het ietwat ongelukkige verlies in de vorige wedstrijd. Gelukkig is het vandaag niet zo vroeg op als de vorige keer en in plaats van een grauwe mist hebben we vandaag een lekker zonnetje op deze warmste 1 november ooit. Zine is er niet bij.

De vraag is of Alphen deze keer wel vanaf het begin wakker is. Het antwoord komt al heel snel. Alphen trapt af, verliest de bal, Woubrugge tikt door de verdediging heen en krijgt enigszins met een gelukje de bal bij de vrijgelaten spits. Die schiet ongehinderd de bal langs de kansloze Luuk, die met felle zon tegen nauwelijks een bal kan zien. 1-0, goedemorgen Alphen! De toeschouwers houden het hart vast, de vorige keer kwamen we ook heel snel achter en kwamen we de klap niet meer te boven.

Toch laat Alphen de kopjes niet hangen en er ontstaat een redelijk gelijkwaardige fase waarin Alphen een licht overwicht heeft en de tegenstander niet in de buurt van ons doelgebied komt. Maar aan de andere kant komen we niet door de Woubrugse verdediging heen en zijn er geen uitgesproken kansen.

Het voetbal wordt er ook niet echt beter op omdat, zeker in de de eerste helft, er om de haverklap een speler van Woubrugge op de grond lag en maar bleef liggen tot de scheidsrechter het spel maar weer had stilgelegd tot de trainer met de waterzak langs was geweest. Dat haalt natuurlijk elke flow uit de wedstrijd en werden een aantal aanvallen van onze kant al in de kiem gesmoord. Zo ging het de vorige wedstrijd ook al, zouden ze het er echt om doen of zijn het echte poppetjes van glas daar? Wie het weet mag het zeggen.

Na een kwartier spelen komt Woubrugge wat beter in de wedstrijd en krijgen we wat hachelijke situaties in onze 16. Waar we al een beetje bang voor waren gebeurd vlak voor tijd, Woubrugge neemt een corner die langs iedereen heen vliegt en bij de tweede paal staat een tegenstander die hem makkelijk in kan tikken en zo de stand op 2-0 zet. Meteen daarna krijgen we nog een paar 100% kansen die er helaas toch niet ingaan zodat we toch met een onterechte achterstand de rust in gaan, maar het geeft wel aan dat we zeker niet kansloos zijn.

De tweede helft zijn de rollen omgedraaid. Nu heeft de keeper van de tegenstander de zon tegen en gaat Alphen met volle kracht op zoek naar een doelpunt. Het doet ongelofelijk goed om te zien hoe hard iedereen werkt en erin blijft geloven. Woubrugge wordt nauwelijks gevaarlijk en een kwartier voor tijd wordt de inzet eindelijk beloond als Stefan na een snelle uitbraak in het strafschopgebied onderuit wordt gehaald en we een penalty mee krijgen. Liam blijft koelbloedig en maakt de 2-1. Alphen gaat door en een paar minuten later krijgen we een corner die net buiten het strafschopgebied bij Liam terecht komt. Die krult de bal met een prachtige schot het doel in en staat het niet meer dan terecht 2-2.

Vanaf dat moment ruikt Alphen dat er meer te halen is en wordt er echt met hart en ziel gestreden. Woubrugge komt er nauwelijks meer aan de pas en de door Stefan strak ingeschoten 2-3 kon niet uitblijven. Woubrugge krijgt nog wel een paar kansjes, maar het slotakkoord is voor Alphen. Kyle slalomt langs een paar verdedigers heen en schiet de 2-4 hard in. Dit kan niet meer stuk en het wordt nog beter als in de laatste minuut een schot van Stefan via de paal bij Kyle in de voeten komt die er nog snel een inschiet zodat we met een verdiende overwinning van 2-5 het veld verlaten.

Jongens en meisje, complimenten! Jullie hebben een hele goede wedstrijd gespeeld, de moed niet verloren en je 110% ingezet. Ik weet dat in de verslagen de doelpunten makers automatisch wat meer aandacht krijgen maar zonder keeper, verdediging en middenveld krijgen de spitsen geen ballen, worden er geen doelpunten gemaakt en dus geen wedstrijden gewonnen. Luuk, Rik, Timo, Olivier, Tomas, Ratko, Casper, Liam, Wouter, Stefan, Kyle, Chelsea, Zine ga zo door! Jullie kunnen er samen een mooi seizoen van maken.

Woubrugge D2 - Alphen D2 : 2-5

(01) 1:0
(26) 2:0
(44) 2:1 Liam (p)