08-11-2014 10:30 Alphen D2 BSC '68 D2 Bouny, H. el 0-1

Onnodig verlies D2

08-11-2014 Alphen D2 - BSC'68 D2

Op deze nog zonnige zaterdag spelen we een thuiswedstrijd tegen BCS'68. Zine is er niet bij.

Meteen vanaf de aftrap heeft Alphen het betere van het spel. We hebben een licht overwicht en zijn net wat sterker en feller dan de tegenstander. Alleen wordt dit niet in doelpunten uitgedrukt, want ondanks dat het spel voor 80% op de helft van BSC afspeelt komen we maar niet tot echte kansen en de paar keer dat we wel de ruimte hebben en in het strafschopgebied opduiken wordt daar zeer slordig mee omgegaan en de kansen niet benut.

BSC kom er eigenlijk niet aan te pas, wat dat betreft hebben we het prima onder controle en BSC krijgt pas 5 minuten voor rust de eerste echte kans.

Na de rust heeft de wedstrijd hetzelfde beeld. Alphen is beter, maar komt niet tot scoren. Er wordt elke keer maar weer geprobeerd om er door het midden er doorheen te komen, we staan veel te dicht op elkaar waardoor er nauwelijks ruimte is en de bal wordt veel te lang vastgehouden en niet op tijd afgegeven. We zetten de tegenstander dan wel weer op de eigen helft vast maar ondanks dat kunnen we maar niet echt gevaarlijk worden.

Dan gebeurt wat er langs de kant al gevreesd werd. Een van de vele corner die we krijgen, waar we nauwelijks gevaarlijk mee werden, wordt weer weggewerkt en BSC komt er met een snelle counter uit. Dat loste de verdediging normaal gesproken prima op, maar net 1 keer zit de verdediging mis. De spits loopt ongehinderd op het doel af en straft het foutje genadeloos af, 0-1.

Alphen probeert de achterstand goed te maken en gaat steeds geforceerder spelen. Waar we de vorige wedstrijd het hoofd koel hielden en bleven voetballen is dat nu niet het geval. Naarmate de tijd verstrijkt neemt de paniek bij Alphen toe en loopt de frustratie (soms te hoog) op. Dan voel je al dat het niet gaat lukken en ondanks vele pogingen blijven we dezelfde fouten maken en lukt het niet om te scoren.

Zo lopen we een compleet onnodig verlies op, deze tegenstander had eigenlijk nauwelijks iets in te brengen en met een klein beetje beter spel hadden we ze met een grote nederlaag naar huis kunnen sturen. Doelpunten komen niet vanzelf, je moet het met en voor elkaar doen. Volgende week beter, dan staat een uitwedstrijd tegen SJZ op het programma.

Alphen D2 - BSC'68 D2 : 0-1

Opstelling Alphen :
Luuk, Rik, Wouter, Olivier, Timo (15 Tomas), Casper, Liam, Ratko (30 Timo), Stefan, Kyle, Chelsea (45 Ratko)
Door: Dennis de Jong , 09-11-2014 00:00