06-12-2014 11:15 Sportlust '46 D3 Alphen D2 5-7

D2 strooit met doelpunten

06-12-2014 Sportlust D3 - Alphen D2

De Sint is goed en wel het land uit als de D2 richting Woerden afreist voor de wedstrijd tegen Sportlust D3. Na de kou van de afgelopen week is het nu onverwacht een aardig zonnige ochtend geworden en is het lekker weer voor een partijtje voetbal.

Alphen begint goed aan de wedstrijd en komt lekker uit de startblokken. De tegenstander wordt al vanaf het begin goed op de eigen helft vastgezet, de eerste kansen zijn voor ons en na een paar minuten lukt het Stefan om met een snelle rush aan de verdedigers te ontsnappen en Alphen naar een 0-1 voorsprong te schieten.

Sportlust komt er op het middenveld niet aan te pas en de (imponerend grote) dame op het middenveld probeert met lange ballen de spitsen te bereiken. Onze verdediging zit er vaak goed bij maar toch ontsnapt een van de snelle spitsen een keer en wordt het tegen de verhouding in 1-1.

Alphen gaat echter vrolijk verder op jacht naar doelpunten en die hebben we ook gekregen. Zo kan Liam een goed genomen corner inschieten en staat we weer op voorsprong. Sportlust blijft proberen en kan vlak voor rust weer gelijk maken. Maar nog voor het rust signaal staat Alphen alweer voor, weer Liam die een corner er goed in schiet.

Ook in de tweede helft gaat de wedstrijd in hetzelfde tempo door en krijgen de toeschouwers nog heel wat mooie momenten te zien. Sportlust maakt vlak na rust uit een corner weer gelijk en vlak daarna schiet Kyle met een mooi doelpunt Alphen weer op voorsprong. Zo blijft de stand maar op en neer gaan, terwijl Alphen toch eigenlijk de betere ploeg is. Als Chelsea een al twee keer geblokt schot van Stefan in kan tikken loopt Alphen uit naar 3-5 en lijkt de wedstrijd toch gespeeld.

Maar eerlijk is eerlijk, Sportlust geeft absoluut niet op en zet in het laatste kwartier alles op alles om bij te blijven en er tenminste nog een punt uit te slepen. Het lukt ze nog om 4-5 te maken en Alphen komt zowaar wat onder druk te staan. Maar aan de andere kant krijgen we ook wat meer ruimte waar Kyle en Stefan van kunnen profiteren en met een paar mooie schoten Alphen op een ruime voorsprong zetten. Sportlust perst er toch weer doelpunt uit maar Alphen komt in de laatste minuten niet echt meer in gevaar en we sluiten na een dozijn(!) doelpunten deze wedstrijd met een verdiende overwinning af.

Sportlust D3 - Alphen D2 : 5-7

(08) 0-1 Stefan
(17) 1-2 Liam
(29) 2-3 Liam