17-01-2015 10:00 ESTO F1 Alphen F1 0-3

Uitstekende start F1 na winterstop

www.avvalphen.nl
Na wat lastige wedstrijden van AVV Alphen F1 voor de winterstop was het de vraag hoe de eerste competitiewedstrijd in 2015 zou gaan verlopen. Dit keer mocht onze F1 het uit opnemen tegen ESTO F1. In het begin van het seizoen ging de bekerwedstrijd tegen ESTO F1 nog verloren met 7-2. Het was de wedstrijd van de gemiste kansen, dus werd het tijd om wat recht te zetten!

Alphen startte de wedstrijd goed en zette meteen druk op de tegenstander. Mika liet met zijn vechtlust en doorzettingsvermogen zien dat het grote verschil in lengte en kracht van de tegenstander vandaag niet genoeg zou zijn om Alphen klein te krijgen. Ook Sven en Zaka waren op het middenveld een plaag voor de tegenstander. ESTO kon er niet uit komen en als het dan toch leek te lukken wisten Kyan, Senna en Lucas de aanvallen keer op keer onschadelijk te maken. Zoals een snelle aanval over links die door Lucas met een perfect getimede sliding toch nog onschadelijk werd gemaakt. Maar Alphen kreeg ook goede kansen. Lucas verraste de keeper met een afstandsschot met links die bijna in het doel eindigde en ook de vandaag jarige Sven wist de bal net niet over de doellijn te krijgen. Nog een paar keer volgden kansen voor Alphen, maar de bal wilde er weer niet in. De wedstrijd vorderde langzaam naar de rust. Het spel golfde heen en weer. Een spannende wedstrijd was in de maak. Maar uiteindelijk lukte het dan toch. Bij een aanval over rechts wist Zakaria op aangeven van Dani vlak voor rust de keeper beheerst te passeren: 1-0! Hard werken werd beloond! Kort daarop was het rust.

Na de rust voerde ESTO de druk op, maar onze F1 was vandaag echt in goede doen. Alphen bleef voetballen en gaf weinig weg. Met gevaarlijke rushes van onze backs, van Senna over rechts en van Lucas over links, moet ESTO keer op keer tot het uiterste gaan om onze F1 te stoppen. ESTO voerde de druk verder op. Een aanval over links leverde hun een corner op. De bal werd in ons doelgebied ingebracht en een schot op doel volgde in de drukte. In een natuurlijke reflex blokkeerde Micah de bal vlak bij zijn gezicht met zijn handen. Penalty tegen! Micah kon er niets aan doen, maar was erg teleurgesteld. De spanning steeg en de bal werd op de stip gelegd. Maar vandaag bleek het onze dag te zijn. Vince stond zelfverzekerd en ijskoud in het doel, keek goed naar de bal en reageerde perfect. De penalty werd genomen en met een katachtige duik tikte Vince de bal uit de rechter hoek. Wat een redding! Het team kreeg er nieuwe energie van. Alphen zette nu druk op de tegenstander en kwam er keer op keer voetballend uit. Op een corner van rechts, genomen door Kick, volleyde Dani de bal maar net over. Het bleef spannend, want met 0-1 kon het nog alle kanten op. Maar dan volgde een prachtige combinatieaanval door het midden. Kick werd door aangeven van Dani vrij gespeeld en schoot links voor het doel de bal met een prachtige boog rechts langs de keeper hoog binnen: 0-2! ESTO gaf niet op en bleef verbeten terug vechten. Maar vandaag klopte het allemaal bij Alphen. Onze kanjers roken de overwinning. Alle 10 spelers waren vandaag goed op dreef, verslapten niet, bleven maar druk zetten en voetballend de oplossing zoeken. Kyan was een rots in de branding op het middenveld en met onze laatste man Micah kwam ESTO er niet meer door. Dat onze F1 veel voetbal in zich heeft bleek weer toen met een mooie combinatie door het midden van Kyan, Dani en Kick de verdediging van ESTO zoek werd gespeeld. Voor de derde keer wist Dani een assist te geven en voor de tweede keer rondde Kick, in de één na laatste minuut, doeltreffend af: 0-3!

De scheidsrechter floot de wedstrijd af en de eindstand was een feit: 0-3 voor Alphen! Wat een geweldige wedstrijd hadden onze kanjers op de mat gelegd. ESTO was goed, maar Alphen was vandaag in alle opzichten beter. Een uitstekende start van onze F1 na de winterstop met als resultaat een voorlopige 2e plaats in de competitie.
Door: Coen Meijerink , 06-02-2015 00:00