24-01-2015 08:30 DSO D4 Alphen D2 1-2

De wedstrijd met 2 gezichten

De wedstrijd met 2 gezichten…..

24-01-2015 DSO D4 - Alphen D2

Deze wedstrijd staat eigenlijk maar in het teken van 1 dingen en dat zijn de weergoden. Vrijdag heeft het Sportspectrum in Alphen alle wedstrijden op natuurgras al afgelast en eigenlijk gaat stiekem iedereen er van uit dat op zaterdag ochtend dit ook met deze wedstrijd gebeurt. Totdat Petra zaterdag ochtend het “verlossende” appje stuurt dat het toch doorgaat, we spelen op kunstgras. Na het nodige glibberen en glijden is dan iedereen 10 minuten voor de wedstrijd in Zoetermeer en kan de wedstrijd 10 minuten later dan gepland om 8.40 uur van start gaan.

Deze wedstrijd zijn Casper en Tomas er niet bij dus hebben we geen wissels en hoeft er dus ook niemand in de koude dug out plaats te nemen. Kim is er ook niet en dus gaat Peter zelf vlaggen, dus die krijgt het ook niet koud.

Alphen begint goed aan de wedstrijd en is in de eerste helft de betere ploeg De tegenstander moet het duidelijk hebben van tegenhouden en is het maar zeer zelden op de Alphense kant te vinden.

Toch heeft Alphen de betere voetballers en zijn de beste kansen voor ons. We hebben weer veel kansen nodig maar maken in de 12e minuut toch 1-0 als Stefan alleen op de keeper afgaat en met een mooie boogbal de bal in het Zoetermeerse doel werkt. Eindelijk loon naar werken. Alphen gaat verder aandringen en mist een aantal mooie kansen. Het zal toch niet net zo een wedstrijd worden als vorige week vraagt het meegereisde publiek zich af?

Dit keer blijft Alphen voetballen en soepel volgt de ene na de andere aanval op het doel wat in de 23e minuut resulteert in de 2-0 door Kyle. Na de rust ziet het publiek ineens een andere wedstrijd en is het DSO wat veelvuldig op de Alphense helft voetbalt. In het veld staan 4 nieuwe verse Zoetermeerse krachten en Alphen heeft moeite haar spel te blijven spelen.

Vol aan de bak dus voor Alphen en de verdediging heeft het zwaar en ook Luuk moet vol aan de bak om zijn doel schoon te houden. Met kunst en vliegerwerk lukt dit ook en langzaam aan krijgen we weer grip op de wedstrijd die dan weer in evenwicht is.

Maar dan volgen de slotminuten en ineens “lijkt” het of de verder prima fluitende scheidsrechter DSO een handje wil gaan helpen. Na een mooie aanval van AVV wordt Kyle neergehaald, maar weigert de scheidsrechter ons een vrije trap te geven omdat volgens hem de bal werd gespeeld. Na het oplappen van Kyle volgt de bekende scheidsrechtersbal en bij de eerste beste aanval van DSO gebeurt wat gevreesd werd. DSO scoort de aansluitingstreffer 5 minuten voor tijd. Dus dan wordt het toch nog spannend en billenknijpen.

Letterlijk 1 minuut voor tijd volgt de 2e hulplijn van de scheidsrechter. Een “terugspeelbal” van Timo wat helemaal geen terugspeelbal is wordt tot indirecte vrije trap gebombardeerd in ons strafschopgebied. Alles en iedereen is dus in ons strafschopgebied te vinden en dan zijn 21 spelers (alleen de keeper van DSO was er niet) te vinden voor de neus van Luuk.

Na een scrimmage van jewelste die bij menig F elftal niet zou misstaan wordt de bal weggewerkt en kan de scheidsrechter niet anders dan affluiten en onze beloning, 3 punten zitten in de zak.

Uiteindelijk dus een nuttige, zeer verdiende overwinning die als team gewonnen wordt!

DSO D4 – ALPHEN D2 1-2

(12) 0-1 Stefan
(23) 0-2 Kyle

Opstelling Alphen :

Luuk, Rik, Timo, Olivier, Wouter, Liam, Ratko, Zine, Kyle , Stefan, Chelsea.
Door: Marco Thomasse , 25-01-2015 00:00