04-04-2015 09:00 Alphen D2 Alphense Boys D6 El Bouny, H.… (+1) 7-3

Drie maal is scheepsrecht voor D2

04-04-2015 Alphen D2 - Alphense Boys D6

In de vierde thuiswedstrijd op rij komen de Alphens Boys op bezoek, het is de derde keer dat we tegen deze ploeg spelen en na de redelijk makkelijke overwinningen in de vorige edities zou deze wedstrijd geen probleem mogen zijn voor onze jongens en meisje, zeker niet als blijkt dat de Boys maar 10 spelers hebben kunnen vinden om vandaag mee te doen. Maar zoals we vorige week hebben gezien wil zegt dat niet altijd iets. Aan onze kant is Liam er vandaag niet bij.

Alphen begint redelijk aan de wedstrijd en zet de verdediging van de Boys al snel onder druk. Na een minuut of 5 spelen blesseert een verdediger van de Boys zich en die moet even langs de kant bijkomen zodat we voor een paar minuten zelfs 11 tegen 9 spelen. Dat is voor ons even lekker en al snel kan Chelsea van de ruimte profiteren en sprint, randje buitenspel, alleen op de keeper af en wordt het al snel 1-0.

De boys proberen wel onder de druk vandaan te komen maar vlak na het doelpunt is het Ratko die van de ruimte gebruik maakt en lekker inschiet en zo staan we na een kleine 10 minuten spelen al op 2-0. Een hele mooie start. De ploeg denkt de buit al binnen te hebben en er sluipt daarna wat gemakzucht in de ploeg. Duels worden niet of te gemakkelijk aangegaan en de Alphense Boys proberen onder met man en macht onder de druk uit te komen.

En dat lukt ze ook aardig want in een minuut tijd mag tot twee keer toe een speler van de Alphense Boys zomaar naar het doel doorlopen en daar weten ze ook bij de Boys wel raad mee. Zo staat zomaar opeens 2-2 en is de goede start weer helemaal weggepoetst. Alphen lijkt er een beetje zenuwachtig van te worden en we krijgen wel een paar mooie kansen, we staan een keer met 3 man vrij voor de keeper, maar die gaan er jammer genoeg niet in. Vlak voor rust wordt de sfeer nog even minder als de coach van de Alphense Boys niet al te subtiel laat weten het niet met de scheidsrechter eens te zijn en stopt de wedstrijd iets eerder dan gepland. Als tijdens de rust de gemoederen wat gezakt zijn kunnen we de tweede helft er weer tegen aan.

Na rust speelt Alphen weer wat beter en feller en de eerste kansen komen al vrij snel. We scoren nog niet en laten achterin wat ruimte liggen waardoor de tegenstander af en toe zeer gevaarlijk uit kan breken en is het Luuk die met een paar geweldige reddingen Alphen voor een achterstand behoedt.

De Alphense Boys voelen dat er misschien wel een stunt inziet en proberen de druk op te voeren. Daarbij laten ze ook wat meer ruimte voor ons over en daar weet de D2 wel raad mee. Chelsea schiet na een voorzet van Stefan de bevrijdende 3-2 in en dat zorgt voor opluchting in het team. De tegenstander probeert nog wel maar even later zorgen Stefan (2x) en Chelsea binnen 5 minuten voor een comfortabele 6-2 voorsprong en dan geloven de Boys het ook wel, bij de 6-3 die in de voorlaatste minuut wordt gescoord wordt niet eens meer gejuicht. Maar de D2 is nog niet klaar en Ratko kan in de laatste minuut de stand nog 7-3 zetten.

Zo hebben we deze tegenstander voor de derde maal met ruime cijfers verslagen al ging het vandaag moeizamer dat de uitslag doet vermoeden.

Alphen D2 - Alphense Boys D6 : 7-3

(07) 1-0 Chelsea
(11) 2-0 Ratko
(43) 3-2 Chelsea