14-03-2015 09:00 Alphen D2 Woubrugge D2 El Bouny, H.… (+1) 5-0

D2 heeft geen moeite met laagvlieger

14-03-2015 Alphen D2 - Woubrugge D2

Vandaag spelen we alweer voor de derde keer tegen onze vrienden uit Woubrugge. In de beker verloren we nog van deze ploeg maar dat werd in het begin van de competitie weer recht gezet. Inmiddels zijn we weer een tijd verder en hangt Woubrugge onderin de ranglijst, maar dat betekent niet automatisch een makkelijke wedstrijd. De beloofde lentezon schijnt wel maar het is behoorlijk frisjes langs de kant.

Onze jongens en meisje beginnen de wedstrijd weer goed en zetten de tegenstander goed onder druk. Het is al snel duidelijk dat Alphen van deze tegenstander niet hoeft te verliezen, maar dan moeten doelpunten wel gemaakt worden.

Nadat we al een paar goede kansen hebben gekregen is het Stefan die na een kwartier spelen vanaf het middenveld de verdediging eruit loopt en op fraaie wijze in de lange hoek schiet en zo de verdiende 1-0 maakt. De ene na de andere aanval wordt op de mat gelegd maar tot de rust wordt er niet meer gescoord.

Meteen na de rust is het weer Stefan die op snelheid erlangs rent en er 2-0 van maakt. Alphen gaat ook na het doelpunt op zoek naar meer en de spaarzame uitbraken van Woubrugge zorgen niet echt voor gevaar.

Een paar minuten later maakt Kyle de 3-0 en maakt Chelsea 4-0 uit een door Liam genomen vrije trap. Met deze comfortabele voorsprong krijgen we ook nog een penalty mee na hands in het strafschopgebied maar ook Rik krijgt de penalty er niet in, daar hebben we dit seizoen niet veel geluk mee gemaakt. Toch komt de 5-0 er als Stefan van dichtbij uit kan halen na een vrije trap.

En daarmee wordt deze wedstrijd met een mooi resultaat afgesloten en het wordt nog beter als de D2 na afloop nog een lekker bakje patat word getrakteerd.

Alphen D2 - Woubrugge D2 5-0

(15) 1-0 Stefan
(31) 2-0 Stefan
(37) 3-0 Kyle