21-03-2015 09:00 Alphen D2 Voorschoten'97 D4 El Bouny, H.… (+1) 0-0

Geen winnaar, wel spanning bij D2

21-03-2015 Alphen D2 - Voorschoten D4

Op deze niet zo warme zaterdagochtend treed de D2 aan tegen Voorschoten D4. Met deze tegenstander hebben we nog een appeltje te schillen nadat we de vorige wedstrijd kansloos hadden verloren en dat willen we natuurlijk niet nogmaals laten gebeuren.

Toch is er wel degelijk sprake van wat (gezonde) spanning. Niet alleen de eer staat op het spel, maar de top 3 van deze competitie staat momenteel erg dicht bij elkaar en de winnaar van deze partij blijft als tweede het beste in het spoor van koploper hazeswoudse boys. Bovendien zit het team van voorschoten, als we de verslagen mogen geloven, vol met kleine bergkampjes en van bastentjes die de afgelopen wedstrijden de tegenstanders helemaal dol hebben gedraaid en met frivole hakballetjes en lepe lobjes de mooiste doelpunten maken en zo'n gallery play is natuurlijk heel leuk, maar niet als je daar zelf lijdend voorwerp van bent.

Dat Voorschoten de wedstrijd erg serieus neemt blijkt al snel want op het moment dat de D2 's ochtends binnen begint te druppelen in onze wellicht niet zo moderne maar verder prima kantine blijkt deze al vol te zitten met een verveeld voor zich uit starende tegenstander die, blijkbaar een beetje gefrustreerd door het vroege tijdstip, voldoende tijd hebben genomen om alle details van het complex eens goed in zich op te nemen.

Om 9 uur precies fluit de scheidsrechter af en gaat de wedstrijd van start. Voorschoten begint fel en jaagt Alphen in de eerste minuten flink op. Daar volgt ook meteen een eerste flinke kans voor Voorschoten uit die maar net op tijd wordt onderschept. Oeps, dat is even schrikken. Maar gelukkig herpakt Alphen zich vrijwel direct en begint goed en fel mee te spelen. De tegenstander komt door ons geconcentreerde spel er in deze fase niet aan te pas en krijgt ook Alphen door goed combineren een paar geweldige kansen die maar net naast gaan. Zo laat de keeper een schot van Stefan door zijn handen glippen en even lijkt de bal erin te rollen maar hij kan de bal nog net voor de lijn te pakken krijgen.

Dan komt Voorschoten weer terug in de wedstrijd en ontstaat er een gelijkwaardige en spannende wedstrijd waarin de ruimtes klein blijven en beide kanten er niet makkelijk uit komen. Er wordt door beide partijen goed druk gezet al komen de passes naar de voorste linies niet altijd goed aan. Maar als dat wel lukt krijgen beide ploegen hele grote kansen waarvan er zeker een handvol al door de toeschouwers werden geteld maar dan er toch net niet in gaan.

Vlak na de rust is het Voorschoten die even aandringt en bij een paar corners voor hachelijke momenten zorgt. Het spel blijft vol spanning en strijd heen en weer gaan en tegen het einde is het Alphen die met een paar venijnige uitbraken de verdediging doorkruist maar helaas lukt het net niet om de vrijstaande man te bereiken.

Zo blijft de stand na een uur spelen op 0-0 staan, een uitslag die niet het beeld van deze vermakelijke wedstrijd weerspiegeld maar uiteindelijk wel terecht is. We hebben een goede wedstrijd gespeeld en ons zeker gerevancheerd voor de vorige wedstrijd.

Alphen D2 - Voorschoten D4 : 0 - 0

Luuk, Rik, Timo (30 Tomas), Olivier, Wouter, Ratko, Liam (45 Timo), Tomas (15 Casper), Zine (30 Stefan), Kyle (45 Zine), Stefan (15 Chelsea)
Door: Dennis de Jong , 24-03-2015 00:00