28-03-2015 10:30 Alphen D2 Sportlust '46 D3 El Bouny, H.… (+1) 1-1

D2 laat punten liggen

28-03-2015 Alphen D2 - Sportlust D3

De D2 staat vandaag op het veld voor een wedstrijd tegen Sportlust D3, een ploeg die in de onderste regionen staat. Bij de vorige wedstrijd zijn er maar liefst een dozijn doelpunten gevallen, dus hopen we op een spectaculaire wedstrijd.

Alphen begint echter niet al te scherp aan de wedstrijd en laat zich in het begin zelfs wat naar achteren drukken, de eerste kans is dan ook voor Sportlust. Het lijkt wel of de D2 nog niet helemaal wakker is, terwijl de klok toch echt 's avonds pas een uur vooruit gaat. Pas na een minuut of 10 begint Alphen wat beter te voetballen en laat dan pas zien dat er toch echt meer kwaliteit in het team zit dan bij Sportlust die, net als de vorige keer, het van de lange halen richting de blikvangster voorin moet hebben. Maar de D2 blijft slordiger spelen dan we gewend zijn en daar komen er geen echt uitgespeelde kansen uit voort. Ook Sportlust komt er niet aan te pas waardoor we met een 0-0 de rust in gaan.

Na de rust trapt Alphen af en stoomt meteen op richting het doel van de tegenstander en het schot gaat maar net naast. De keeper hervat het spel snel en even staan we uit positie en kan het zomaar gebeuren dat de lange dame zo goed als ongehinderd richting ons doel kan opstomen en er met een hard schot luuk kansloos laat en de score op 0-1 zet zelfs voordat alle toeschouwers uit de kantine zijn gekomen. Dat is eventjes een domper en was zeker niet nodig.

Het voordeel is wel dat Alphen dan eindelijk een beetje wakker lijkt te schrikken en er weer wat feller tegenaan gaat en minder slordig met de bal omgaat. Vanaf dat moment is het alleen Alphen die het spel maakt en vol op de aanval gaat. Een kleine 10 minuten later is daar de terechte gelijkmaker als Chelsea een voorzet van Stefan er hard in knalt en er 1-1 van maakt.

Alphen gaat door op zoek naar de winst en het spel speelt zich voor 80% op de helft van Sportlust af, waar een aantal spelers steeds harder gaat spelen en gemene overtredingen gaan maken om Alphen af te stoppen. De twee gele kaarten zijn ook niet meer dan terecht. Toch krijgen we geen echte uitgespeelde kansen, de spelers van beide teams staan als een kluitje op elkaar vlak voor het strafschopgebied van Sportlust en in die drukte is het moeilijk om een gaatje te vinden.

We moeten zelfs nog uitkijken want zodra Sportlust de kans krijgt wordt de bal naar voren geramd en die komt een paar keer toevallig goed terecht bij de lange dame en is het Luuk die met uitstekend keeperswerk Alphen voor een onterechte achterstand behoedt. In de rest van de wedstrijd komen we er niet doorheen en laten we jammer genoeg punten liggen in deze wedstrijd.

Maar wat echt heel jammer is dat de onsportiviteit van sommige Sportlust spelers niet alleen binnen maar ook na de wedstrijd buiten de lijnen door blijft gaan en ze zich van hun slechtste kant laten zien. Dat verdient zeker geen blauwe maar een donkerrode kaart! Hopelijk blijven ze nog lang op de verdiende laatste plaats staan.

Alphen D2 - Sportlust D3 : 1 - 1

(39) 1-1 Chelsea

Luuk, Rik (15 Olivier), Timo (15 Wouter, 43 Tomas), Kyle, Tomas (30 Rik), Ratko (30 Timo), Liam, Casper (45 Ratko), Stefan, Zine, Chelsea
Door: Dennis de Jong , 31-03-2015 00:00