Alphen F5

04-04-2015 08:30 Alphen F5 ARC F10 Baarle, C.T. van 3-2

Achtervolger achter ons gehouden!

Vanochtend stond de wedstrijd tegen ARC F10 op het programma. Die stonden op de 4e plek slechts 3 punten achter ons. Zaak dus om te winnen en de 3e plek steviger in handen te krijgen en misschien nog wel naar boven kijken.

De wedstrijd begon direct spannend. ARC had een aantal goeie spelertjes die voor gevaar konden zorgen. Gelukkig grepen onze verdedigers Hugo, Jayden Vis en Alex goed in zodat echt grote kansen uitbleven. Aan de andere kant waren het Sven en Joa die voor gevaar zorgden bij het doel van ARC, daaruit kwam ook direct de eerste goal, Sven rondde mooi af 1-0!

Gesterkt door deze voorsprong probeerden we door te drukken om nog wat goals uit te lopen, kleine kansjes kregen we, maar ARC kwam er af en toe gevaarlijk uit! Toch lukte het om de 2-0 binnen te schieten. Bas kreeg de bal voor zijn voeten passeerde een mannetje en scoorde mooi in de korte hoek. 2-0!

Na de 2-0 kregen we het wat moeilijker, gelukkig hadden de spitsen van ARC hun vizier niet goed staan, een paar mooie kansen schoten ze ver naast. Doelman Thijmen hoefde dus nog niet veel in te grijpen deze eerste helft.

Na de rust kwam ARC sterk uit de startblokken. Uit een klutsbal scoorde ze de lelijke 2-1, Thijmen was kansloos. Maar we lieten ons niet van de wijs brengen en kwamen er met Jayden vd Meij en Joa een paar keer gevaarlijk uit. Handige Jayden was alleen met een overtreding af te stoppen, vrij trap vlak bij het doel van ARC! Uit de vrije trap kwam de bal via een ARC-er bij Joa terecht die mooi bij de tweede paal stond opgesteld en hem binnen kon tikken. 3-1!

Nu was het zaak het achterin dicht te houden, maar dat lukte niet helemaal. met nog 5 minuten te gaan scoorde ARC weer tegen. 3-2! ARC begon te drukken, kregen ook een paar corners achter elkaar. De laatste vloog voor doel langs en werd door iedereen gemist. Hun handigste speler pikte de bal op en was op weg naar ons doel, maar gelukkig kon Romain de bal afpakken en was het afgelopen! Weer gewonnen in een spannende en moeilijke wedstrijd!

Hard gewerkt, goed gevoetbald en weer verdiend gewonnen! Prachtig!
Door: Frank Splinter , 04-04-2015 00:00