18-04-2015 09:00 Alphen D2 SJZ D2 El Bouny, H.… (+1) 1-1

D2 niet uitgeslapen

18-04-2015 Alphen D2 - SJZ D2

De D2 treed op deze zonnige lenteochtend aan tegen SZJ D2, de nummer laatst op de lijst. Wouter is er niet bij.

De D2 begint wat rustig aan de wedstrijd tegen deze ogenschijnlijk makkelijke tegenstander. Maar na 5 minuten is het al raak als Stefan er langs sprint en netjes inschiet. Daarna zakt het spel van Alphen behoorlijk in. In plaatst van het spel te maken wordt meegegaan in het lage tempo en het lange halen, snel thuis voetbal van de tegenstander. De ploeg die vorige week een van de beste wedstrijd van het seizoen speelde is nu niet te herkennen. Voor de toeschouwers is er dan ook weinig te beleven en het notitieboekje van de verslaggever blijft zo goed als leeg. De hele de eerste helft lijkt wel een aaneenschakeling van ingooi na ingooi, na ingooi, na ingooi, na ingooi......

We hopen dat het na de rust allemaal wat beter gaat, maar helaas is dat niet het geval. De trainer ziet het met lede ogen aan en zou het liefst zelf het veld op, eeh, lopen (rennen gaat nog niet zo hard, zelfs zonder krukken) om de boel wakker te schudden. En dan gebeurd er 5 minuten voor toch weer waar we langs de kant al een beetje bang voor waren, er komt een lange bal van achteren nu een keer wel goed terecht en de spits van de tegenstander kan vrij doorlopen en laat met zijn schot Luuk kansloos. En zo staat het zomaar 1-1.

Dat lijkt de D2 dan een beetje wakker te schudden en begint er eindelijk wat felheid in de ploeg te komen, die blijkbaar toch wel wil winnen. De stormloop is echter te laat en, door het besef dat de wedstrijd bijna afgelopen is, veel te gehaast en slordig waardoor de tegenstander er een als overwinning aanvoelend gelijkspel eruit haalt. Gezien het spelbeeld niet eens onterecht. We kunnen inmiddels niet lager dan de 3e plaats eindigen, maar hopelijk spelen we volgende keer weer naar onze stand.

Alphen D2 - SJZ D2 : 1-1

(05) 1-0 Stefan

Luuk, Rik , Tomas (15 Timo), Olivier, Kyle, Casper (30 Tomas), Liam (45 Casper), Ratko, Stefan, Zine, Chelsea
Door: Dennis de Jong , 20-04-2015 00:00