01-01-1970 01:00 Klaveren, A. van

D4 werkt aan doelsaldo

12 April 2014 Alphen D4 - Aarlanderveen D1

Op deze mooie lente ochtend staat de thuiswedstrijd tegen Aarlanderveen op het programma. De dauw staat nog op het veld als we de frisse ochtend trotseren maar het zonnetje komt al snel door en wordt het zelfs op de vroege ochtend al best warm. Aarlanderveen is een van de mindere ploegen uit onze poule maar de uitwedstrijd is na twee keer op achterstand te zijn gekomen in een krappe 2-3 overwinning geëindigd, het is dus niet altijd vanzelfsprekend dat er gewonnen wordt.

De jongens en meisje gaan op het kletsnatte veld aan de slag en na een paar minuten aftasten blijkt Alphen toch steeds duidelijker de betere ploeg te zijn. Er wordt goed overgespeeld en al snel komen de eerste kansjes. Al na 5 minuten komt een corner bij Tolga voor zijn voeten die eens flink uithaalt en zo al snel de 1:0 op zijn naam zet. Dat is een stuk prettiger dan een snelle achterstand, niet ongebruikelijk voor de D4, maar het gejuich langs de kant is nog niet verstomd of Aarlanderveen trapt af, rukt op naar ons doelgebied waar de voorzet maar niet wordt weggewerkt zodat de vrije man er zo maar in kan schieten en zo staat het nauwelijks 30 seconden later al 1:1! Dat is toch wel een domper en de schrik zit er eventjes goed in.

Toch blijkt dat dat helemaal niet nodig is, Aarlanderveen doet zijn best maar stuit elke keer op onze middenvelders of verdediging. Alphen schakelt snel om en komt via snelle uitbraken weer snel aan de andere kant. Zo kan Chelsea 2:1 maken na een splijtende dieptepass van Tolga. Dat zorgt voor opluchting en er breekt een goede fase van Alphense kant aan. Er wordt snel en goed overgespeeld en Aarlanderveen wordt op dat moment even weggespeeld. Dit keer worden de kansen wel benut en maken we binnen 5 minuten tijd maar liefst drie doelpunten. De 3:1 is van Chelsea die een hard schot van Tolga subtiel van richting veranderd. Tolga maakt zelf de 4:1 na een goede voorzet van Milan. De 5:1 is weer van Chelsea die de bal met een mooi lobje over de keeper heen schiet. In de laatste minuut voor rust scoort Quinten de 6:1 met een geniepig rollertje in de lange hoek en zo gaan we met een gerust gevoel de rust in.

Na rust gaat Alphen nog even op dezelfde voet door. Via een snelle counter kan Quinten de 7:1 inschieten en een paar minuten later rond Chelsea een strakke voorzet heel mooi af en staat het 8:1. Vanaf dat moment gelooft Alphen het wel en schakelt een tandje terug. Daardoor komt Aarlanderveen er af en toe doorheen en moet Dirk nog even een paar keer aan de slag. Het is zelfs nog even schrikken als we een ongelukkige handsbal net op het randje van het strafschop gebied maken. De scheids fluit maar geeft een vrije trap er net buiten tot ongenoegen van de meegereisde supporters van Aarlanderveen, maar zelf met een toegekende penalty zou het niet spannend meer worden ondanks dat het beste van het spel is er wel af is. Er komen nog wel een paar kansjes om de score nog hoger uit te laten vallen maar de scherpte is duidelijk wat minder. Maar uiteindelijk is een mooi resultaat met goed voetbal neergezet en het doelsaldo weer wat opgekrikt.

En dan hebben we nog maar 1 wedstrijd voor dit seizoen tegoed (op de toernooien na) en dat is de uitwedstrijd tegen laagvlieger Sportlust. Deze wedstrijd is nog niet ingepland, waarschijnlijk moeten we even wachten tot andere teams hun inhaal wedstrijden hebben gespeeld.

Alphen D4 - Aarlanderveen D1 : 8 - 1

(05) 1:0 Tolga