30-04-2014 18:30 ARC D2 Alphen D1 2-7

D1 wint knap overtuigend inhaalwedstrijd van Arc!.

Vandaag stond de inhaalwedstrijd uit tegen Arc D2 op het programma. De eerdere twee wedstrijden waren erg gewaagd maar de laatste weken had Arc veel verloren en leken ze dus een beetje stil te blijven staan. Maar een Derby tegen Alphen zou ze wel eens kunnen motiveren dus waren we op onze hoede. Door vakantie miste de D1 5 spelers waaronder 4 verdedigers dus was het aanpassen. Vervangers vinden was dit keer lastig door Staking van D2 spelers en dat de D3 ook moest voetballen. Gelukkig wouden Aimane van de D3 en Liam Verschoor uit de E1 graag meedoen en hebben we 12 man. Eigenlijk te weinig voor dit niveau maar het is niet anders. Arc had wel gewoon 15 man.

Door omstandigheden begint Alphen aanvallend en speelt het 3-4-3. Opdracht is Arc volledig onder druk te zetten op de helft van Arc en daaruit aan het voetbalken te komen. In het begin van de wedstrijd is het nog zoeken vooral het 1 op 1 spelen achterin. Alphen komt wel verdiend op 0-1. Maar niet veel later word het 1-1 door een prachtige bal de kruising in van Arc. De wedstrijd blijft rommelig en gaat twee kanten op. Alphen komt wel weer op voorsprong door een mooi afgeronde aanval. Door een omstreden penalty word het toch weer 2-2 en moeten we weer opnieuw beginnen. Vlak voor rust komt Alphen toch weer op voorsprong door een prima vrije trap van uitblinker Hicham de kruising in.

In de rust heerst er ontevredenheid omdat Alphen te zenuwachtig acteert en niet voluit de duels in gaat. Er word flink wat gezegd in de rust om scherpte te krijgen want de tweede helft moet beter. Er komen aanpassingen en E1 speler Liam komt in de ploeg als mandekker. Alphen oogt scherper na de rust en laat de bal rond gaan. Door een overtuigende knal van Aimane word het ook 2-4 en komt er eindelijk rust bij Alphen D1. Mede ook omdat het verdedigend nu erg goed staat want Arc creëert eigenlijk geen enkele Kans meer na rust. Mede door het zeer Sterke optreden van debutant Liam Verschoor die een foutloze wedstrijd speelt!. Alphen brengt de stand op 2-5 door een mooi uitgespeeld doelpunt die Mathijs fraai afrond. Uiteindelijk word het ook 2-6 en schiet Bryan de eindstand met een fantastische pegel naar 2-7.

We raken dit seizoen erg verwend met de prestaties van de D1 maar deze overtuigende zege is weer een bevestiging van de stappen die het team maakt. 32 punten uit 17 wedstrijden in deze sterke promotiepoule is iets waar jullie als spelers van Alphen D1 erg trots op mogen zijn!. Als je nagaat dat we als D1 nog nooit compleet zijn geweest en we de hele competitie al last hebben van veel blessures maakt het de prestatie alleen maar knapper en als team binnen gehaald. Moeiteloos word er geaccepteerd dat iemand af en toe op een positie moet spelen waar je normaal niet speelt daar is duidelijk aan te zien dat er een ongelofelijke teamspirit in het elftal zit.

Er is nog een mooie maand Mei te gaan waar er nog 1 wedstrijd tegen Noordwijk D1 op het programma staat en 4 grote toernooien. Laten we met zijn allen er voor gaan om dit prachtige jaar een mooi einde te geven en misschien wel ongeslagen te eindigen.

We nemen deze week verder rust en we zien elkaar weer aankomende Dinsdag!

Nog grote dank aan Aimane en Liam voor het meedoen. Jullie hebben het beide uitstekend gedaan en waren vandaag beide een meerwaarde!.
Door: Cor Stols , 30-04-2014 00:00