Alphen F1

20-09-2014 09:00 Bernardus F1 Alphen F1 5-2

Alphen F1 toont veerkracht in derde bekerwedstrijd

Op een mistige zaterdag ochtend startte onze uit wedstrijd tegen Bernardus F1 al na 2 minuten met een tegen doelpunt. Maar, in tegenstelling tot onze vorige wedstrijd, liet Alphen nu zien over een flinke doorzettingskracht te beschikken. Onze jongens lieten de kopjes niet hangen en groeiden steeds meer in de wedstrijd, met goed combinatiespel tot gevolg. Ze boden een groeiende weerstand tegen de grote jongens uit Hazerswoude, alleen lukte het nog niet goed tot scoringskansen te komen. In de laatste minuut van de eerste helft plofte de bal, na een bekeken schot, dan toch nog bij ons in het doel en was de ruststand 2-0 in ons nadeel.

Na de rust kwamen we goed uit de startblokken en verdedigend was Alphen sterk. De gevaarlijke rechter spits werd aardig de wedstrijd uitgespeeld. Met een ongelukkige rebound eindigde de bal echter weer in ons doel; 3-0 tegen! En toch toonden onze talenten alweer veerkracht. Wat nu achterstand, door gaan! Uiteindelijk zorgde Alphen met deze instelling dat onze voetbalkwaliteiten werden beloond. Dani kon na een mooie combinatie de aanval strak afronden en zorgde 5 minuten later ook nog eens voor de 3-2. De spelers, maar ook de meegereisde supporters begonnen in een gelijk spel of zelfs in de winst te geloven. Mooie combinaties en strak verdedigen volgden en versterkten dit gevoel. Alphen was in deze fase duidelijk de bovenliggende partij. Helaas caramboleerde de bal voor een tweede keer ongelukkig in ons doel en stonden we daardoor 4-2 achter. Zeer tegen het beeld van de wedstrijd in, maar zoals vaker in het voetbal bleek het goede spel niet gekoppeld te zijn aan een klinkend resultaat. In de laatste minuten zorgde Bernardus na een uitgespeelde aanval voor de 5-2 eindstand.

Jammer jongens, de overwinning was deze wedstrijd niet aan ons besteed. Maar wat een inzet en vechtlust! Complimenten daarvoor. Door hard aan onze aandachtspunten te blijven werken en deze instelling vast te houden gaat het tij binnenkort zeker keren. Onze tegenstanders zijn gewaarschuwd!
Door: Coen Meijerink , 10-10-2014 00:00