17-01-2015 10:30 Alphen D2 Haz. Boys D2 Jansen, C.C. 1-3

D2 laat het liggen

17-01-2015 Alphen D2 - Hazerswoudse Boys D2

De eerste wedstrijd in het nieuwe jaar is tegen een oude bekende. In de beker hebben we tegen deze ploeg een redelijk makkelijke overwinning geboekt maar zijn inmiddels wel koploper in onze competitie.

Alphen begint goed aan de wedstrijd en is in de eerste helft de betere ploeg. De tegenstander moet het duidelijk hebben van de snelle sterke spitsen die in de counter erg gevaarlijk zijn.

Toch heeft Alphen de betere voetballers en zijn de beste kansen voor ons. We hebben weer veel kansen nodig maar maken toch 1-0 als Kyle een goede voorzet van Stefan intikt. Alphen gaat verder aandringen en mist een aantal mooie kansen. De Hazerswoudse boys komen er soms met een lange bal gevaarlijk uit en zet de verdediging flink aan het werk. Heel vaak wordt het keurig opgelost, maar vlak voor rust glipt er toch een speler langs en wordt het op dat moment tegen de verhouding in 1-1.

Toch houden we goede moed en we verwachten dat Alphen in de 2e helft op dezelfde weg doorgaat. Helaas is dat niet het geval, al een paar minuten na rust wordt een spaarzame aanval van de tegenstander niet goed weggewerkt en terwijl iedereen staat te kijken naar de bal wordt het met een onverwacht en schot in de korte hoek opeens 1-2.

Vanaf dat moment wordt het spel er niet beter op. Alphen creëert nauwelijks meer kansen en de verdediging van de tegenstander blijft met gemak overeind, terwijl dat zeker niet hun beste linie is. De counters blijven gevaarlijk en het is aan Luuk te danken die met een paar geweldige reddingen ervoor zorgt dat Alphen niet verder achterop raakt. In de laatste minuut is er toch weer een counter die erin gaat zodat de eindstand uiteindelijk 1-3 wordt.

Alphen D2 - Hazerswoudse Boys 1-3

(12) 1-0 Kyle

Opstelling Alphen :
Luuk, Rik, Timo (30 Tomas), Olivier, Tomas (15 Wouter), Casper, Liam (45 Timo), Ratko (45 Stefan), Zine (15 Chelsea), Kyle , Stefan (28 Zine)
Door: Dennis de Jong , 18-01-2015 00:00