14-03-2015 08:30 Alphen F5 Nieuwkoop F7 Groot, T. de 6-2

De 3 punten blijven mooi in Alphen

www.avvalphen.nl
Zaterdagochtend weer vroeg verzamelen. Om 8.30 thuis tegen laagvlieger Nieuwkoop. De uitwedstrijd hadden we met 3-8 gewonnen, maar dat ging minder makkelijk dan de uitslag deed vermoeden, dus van onderschatting geen sprake!

Keeper van de dag was Bas. De eerste helft heeft hij niet zo veel te doen gehad, Nieuwkoop kwam niet verder dan een schot voor langs. Aan de andere kant zorgde Joa uit de kluts voor de verdiende voorsprong. Nog voor de rust had ook Romain zijn doelpunt alweer te pakken. Bekeken schoof hij de bal in de hoek, keeper kansloos. Slotakkoord van de eerste helft was voor Roan, die de bal met een prachtig schot van afstand tegen de touwen knalde.

Na de rust werd Nieuwkoop iets sterker, met een hoog schot van de zijkant werd Bas gepasseerd, 3-1. Zou het nog spannend worden? Gelukkig zorgde het tegendoelpunt juist voor extra motivatie bij onze jongens, want Roan en Joa zetten al snel de 4-1 en 5-1 op het bord, voor Nieuwkoop nog een keer kon scoren om het echt spannend te maken. De wedstrijd was gespeeld, de winst kon ons niet meer ontgaan. Voor de statistieken scoorde Nieuwkoop nog wel een keer tegen maar Roan besloot dat 6-2 een mooie eindstand zou zijn en maakte nog even een mooie solo om de bal in het netje te leggen.

Mooie wedstrijd weer mannen, goed verdedigd, goed samengespeeld, goeie instelling en het allerbelangrijkste, veel plezier gehad.

Door: Frank Splinter , 17-03-2015 00:00