21-03-2015 09:35 Alphen F5 Zwammerdam F2 Lange, B. de 5-2

Weer winst tegen de koploper!

De thuiswedstrijd tegen koploper Zwammerdam stond op het programma. Uit hadden we in een spannende wedstrijd net aan het kortste eind getrokken, dus we hadden wat recht te zetten!

Tegen Woubrugge hadden we al laten zien dat we goed mee kunnen komen met de toppers uit onze poule, dus ook vandaag was er vertrouwen genoeg om een goeie uitslag neer te zetten.

Het fluitsignaal klonk en de eerste helft was begonnen. Meteen trokken de jongens naar voren om Zwammerdam onder druk te zetten. Daar kwamen al een paar kleine kansjes uit, maar ook Zwammerdam kwam er een paar keer goed uit. Toch viel de eerste goal voor ons in het goeie doel! Een mooie pass van Roan op Joa en die ging goed door richting het doel en kon de bal beheerst in het hoekje schuiven. 1-0!

Het spel golfde heen en weer met kansen voor beide doelen. Het was nu echter Zwammerdam die kon scoren met een schot. Keeper Sven was kansloos, 1-1. Het vervolg van de tweede helft was echt super spannend, de twee teams erg aan elkaar gewaagd, maar door net wat meer inzet en karakter kwamen we toch op voorsprong, weer een super knal van afstand van Roan die onhoudbaar was voor de keeper, 2-1. Vlak voor het rust signaal kwamen we nog goed weg, een vrije trap belandde op de lat dus we konden met de voorsprong de kleedkamer opzoeken voor de limonade en een peptalk.

Na de rust schoot Zwammerdam furieus uit de startblokken om snel de gelijkmaker tegen de touwen te schieten, dat lukte hun dan ook vrij snel. Maar we lieten ons daar niet door van de wijs brengen. Met de rug recht gingen we weer op zoek naar de voorsprong, Zwammerdam kon de druk niet aan, ze kwamen amper nog op onze helft. Nu was het alleen nog zaak onszelf de belonen voor het goede spel.

En dat lukte ook, uit een prachtige corner van Roan schoot Joa net zo prachtig in een keer raak! 3-2! Snel daarna was het ook al 4-2! Uit bijna exact een zelfde corner kon Joa nadat hij de bal controleerde weer scoren! We voelden al dat Zwammerdam nu niet meer de kracht had om nog een keer aan te zetten dus bleven goed druk zetten. De volgende corner die we kregen werd half weggewerkt, Jayden van der Meij kon de bal oppikken, een mannetje uitspelen en vervolgens schieten. Via het hoofd van een tegenstander vloog de bal in de verre hoek, 5-2!

Het was weer een hele goede en spannende wedstrijd, die ook voor de toeschouwers een genot was om naar te kijken. Veel strijd geleverd en goed gevoetbald. Top gedaan jongens!
Door: Frank Splinter , 22-03-2015 00:00